Forehand vai Backhand?

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Jani
Viestit: 641
Liittynyt: Ti Touko 11, 2004 11:24
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Voimalevyanturi lienee kyseessä. Toimii varmaan, mutta tuskin saa halvalla. Jyväskylästä liikuntabiologian pojilta varmaan löytyisi monenmoista. Joskus rakensivat it-tykistä keihästykin lähtökulmia yms. tutkiakseen. Ensimmäisessä testissä oli sen verran potkua, että keihäs löytyi noin 400 metrin päästä, syvältä puunrungosta.
Avatar
Jenni
Viestit: 379
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 21:10
Oikea nimi: Jenni Laakso
Paikkakunta: Mäkkylä

Viesti Kirjoittaja Jenni »

kalle
Viestit: 789
Liittynyt: La Loka 19, 2002 22:11
Oikea nimi: Kalle Kärki
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kalle »

thihihihi :lol: :lol: max D kattoo rocky 4.sta suurella hartaudella :wink:
Avatar
Mini-Nieminen
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 17:29
Oikea nimi: Jaani Länsiö
Paikkakunta: Haaga

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

NÄIN!!

Kirjoitin tunnin verran tekstiä backhand -tekniikasta, ja foorumi sitten kadotti sen, koska kirjautumiseni meni umpeen. GREAT!
Avatar
Antero
Iso ja äänekäs
Viestit: 3927
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 19:49
Oikea nimi: Antero Erhiö
Paikkakunta: Sporakiskojen varrella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Mini-Nieminen kirjoitti:NÄIN!!

Kirjoitin tunnin verran tekstiä backhand -tekniikasta, ja foorumi sitten kadotti sen, koska kirjautumiseni meni umpeen. GREAT!
Kantapään kautta, sanotaan.
Itselleni on käynyt aivan samoin parikin kertaa. Hatutus on käsin kosketeltavaa...
Nykyään kopioin säännöllisin väliajoin pitkät kirjoitukseni, jotta jos jotain käy, niin ei mene hukkaan.

Sinulla on siis jotain kerrottavaa, joten kirjoita se uudelleen.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Avatar
Mini-Nieminen
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 17:29
Oikea nimi: Jaani Länsiö
Paikkakunta: Haaga

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Joo...taidan kirjoittaa sen eka wordiin ja sieltä sitten kopioda tähän. Pitää ensin kerätä uusi motivaatio.
Jani
Viestit: 641
Liittynyt: Ti Touko 11, 2004 11:24
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mini-Nieminen kirjoitti:NÄIN!!

Kirjoitin tunnin verran tekstiä backhand -tekniikasta, ja foorumi sitten kadotti sen, koska kirjautumiseni meni umpeen. GREAT!
Hei, minä olen samanlaisista ongelmista selvinnyt! Kun klikkailee vain taaksepäin, löytää kirjoittamansa viestin. Tai ehkä on käynyt vain tumpelolla tuuri.
Avatar
surrapurra
Site Admin
Viestit: 2925
Liittynyt: Ma Loka 21, 2002 1:06
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

Antero kirjoitti:
Mini-Nieminen kirjoitti:NÄIN!!

Kirjoitin tunnin verran tekstiä backhand -tekniikasta, ja foorumi sitten kadotti sen, koska kirjautumiseni meni umpeen. GREAT!
Kantapään kautta, sanotaan.
Itselleni on käynyt aivan samoin parikin kertaa.
No johan... Enpä ollut tälläistä ongelmaa tajunnut, kun ei ole tullut puheeksi, enkä moiseen itse ollut törmännyt. Korjaus oli kuitenkin helppoa. Nyt kirjautumisen umpeenmenoaika on nostettu kahteen tuntiin, jotta ei kun runoilemaan.

t. ylläpito & ystävä
- Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä -
retslo
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 6:26
Oikea nimi: Risto Metso
Paikkakunta: Helsinki

fore-kiekkospekulaatiota

Viesti Kirjoittaja retslo »

Vuoden verran olen kiskonut backhandilla melkein kaikki heitot, mutta nyt olen alkanut tutustumaan fore-heiton saloihin. Tarkoituksena olisi nyt hankkia forea varten draiveri tai pari. Foret olen nyt parhaalla menestyksellä heittäny DX Teerexillä, mutta se alkaa olla kulunut ja tarvitsisin uutta ja kestävämpää kiekkoa.

Käteni ei ole kovin kova, heitän backhandilla n. 90 m ja forella 80 m. Suositelkaahaan ja kertokaa kokemuksia nopeista draivereista fore-käytössä. Tarkoitus olisi opetella heitto, joka menee suoraan mahdollisimman pitkään, ja feidaa sinne, minne backhand-annukalla ei kunnolla pääse.

Myös otteista olisi hyvä kuulla lisää. Onko yleistä, että lyhyet foret heitetään etu- ja keskisormi "auki" ja voimadraivit etu- ja keskisormi kiinni toisissaan?
Avatar
JariH
Viestit: 277
Liittynyt: To Marras 13, 2008 12:40
Oikea nimi: Jari Huotari
Paikkakunta: Espoo

Re: fore-kiekkospekulaatiota

Viesti Kirjoittaja JariH »

retslo kirjoitti:Vuoden verran olen kiskonut backhandilla melkein kaikki heitot, mutta nyt olen alkanut tutustumaan fore-heiton saloihin. Tarkoituksena olisi nyt hankkia forea varten draiveri tai pari. Foret olen nyt parhaalla menestyksellä heittäny DX Teerexillä, mutta se alkaa olla kulunut ja tarvitsisin uutta ja kestävämpää kiekkoa.

Käteni ei ole kovin kova, heitän backhandilla n. 90 m ja forella 80 m. Suositelkaahaan ja kertokaa kokemuksia nopeista draivereista fore-käytössä. Tarkoitus olisi opetella heitto, joka menee suoraan mahdollisimman pitkään, ja feidaa sinne, minne backhand-annukalla ei kunnolla pääse.

Myös otteista olisi hyvä kuulla lisää. Onko yleistä, että lyhyet foret heitetään etu- ja keskisormi "auki" ja voimadraivit etu- ja keskisormi kiinni toisissaan?
En satavarmasti ole oikea henkilö neuvomaan foressa, mutta kerronpahan omat kokemukseni vuoden perusteella.
Molemmat on syytä hallita. Rysty olisi ehdottomasti(annukan kanssa) monipuolisempi. Itse olen heittänyt käytännössä pelkkää forea pitkissä draiveissa. Ainoastaan lyhyillä väylillä bäkkäriä. (Tali)
#1 väylä; avaus midarilla(Buzzzz flx) rystyllä. Fore ylivakaalla driverilla kakkos-heittona.
#2 väylä( vaihtelee rystyn ja foren välillä)
#3 väylä , ehdottomasti forehysse(yksi holari Talissa)
#4 väylä( 2 yritän rystyllä buzzz...ja seiftaan 3 :seksi driverilla forella)
#5 väylä(buzzz avaus rystyllä) löytyy randomilla sieltä sun täältä
#6 väylä : Mando vasemmalta; fore riittää satunnaisesti (nykyisen ob;n yli driverillä)
#7 väylä( fore kohti kauimpaa vasempaa koivua... riittävän onnistuneena pystyy yrittämään pirkko-puttia.
#8 Tähän olen yrittänyt kaikkea; muutama pirkko tullut...
Mun painajainen tämä väylä on. Tarkkuus kun ei vaan riitä.
#9 Rystyllä buzzz:lla , joskus onnistuu, useimmiten jää pitkä putti suunnasta jos toisesta.
#10 Forella driverilla. Nykyään pitkällä ollessaan pirkot kaiketi vain mahdollisia tuurilla.
#11 Kinkkinen väylä; Forettajana avaan rytyllä(midari) puskan taakse vasemmalle. 2. heitto forella kupille. Niin siis jos onnistuu.
#12 ; Joko kolmosen seiftaus rystyllä midarilla, tai riskillä forella bunkkeriin.
#13 Riskillä forella vasemmalta tai läpi kakkosta hakien. Rystyllä midarilla vakioväylää kolmosta hakien.
#14 fifti/siksti ; fore menee vaihtelevasti yli ryteikkö-ob;n
#15 nykyään varsin kettumainen ob... vasemmalla
Yritän forettaa vasemman puoleisen koivun(oliskohan haapa) kautta
#16 ; täydellinen foreväylä. Taliopen ob takaylävasemmalla on liian tiukka!!!
#17 Edelleen suosii forettajia. Eniten Pirkkoja tällä väylällä.
Oikeat fribaat tietty heittävät tähän putterin mitkä feidaavat oikelle ja kupille tietysti.
#18 ; avaus ylivakaimmalla driverilla mitä laukusta löytyy!
Kakkosheitto fiiliksen mukaan midarilla mantereen päähään tai driverillä(fore erittäin vaikea) yritys saareen.

Itse foretan( tai siis osaan vain forettaa vakaimmilla drivereillä)
Monster, Max ja Xcaliber . Lyhyet fore heitän tuolla Buzzz flx:llä
Ongelmana on liian annukkana lähtevät draivit. Flippaa herkästi rollereiksi varsinkin puihin hakatut draiverit( Boss...)

Itse heitän kaikki foret etu- ja keskisormi kiinni toisissaan.
Nimettömällä ja pikkurillillä "annan tukevuutta kulmalle"
Väliillä jopa onnistuen.
:D
Vastaa Viestiin