tohon nelkyt sarjaan,tämä sarja toisi todennäköisesti niitäkin pelaajia ketkä käy kisan tai kaksi pelaamassa mukaan lisää.kun en viitsi rahoittaa tota avointasarjaa ja pysyisi toi motivaatio yllä jatkaa tätä hienoa lajia tonne keski-iän paremmalle puolelle,kun tämä sarja ei syö avoimesta sarjasta mitään pois ja ,kun kummikin käydään samoissa kisoissa.tämä sarja voisi toimia samalla tavalla kun muissakin juokkue lajeissa eli +35 40 45 50 sarjat.eli siirto rajat pelaatko esim:+35 sarjassa koko kauden ja jos huomaat,että tulokset riitäisi esim:avoimeen sarjaan mikään ei estisi menemästä sinne pelaamaan mutta esim:jos pelaat avoimessa vaikka kaksi tai kolme kisaa niin sen jälkeen joutuisi pelaamaan avoimessa sarjassa.ja tätä voisi soveltaa näissä muissakin sarjoissa,kun on jo toimiva systeemi muisakin lajeissa.ps:melkein 35.v
uusi ikis sarja +35v.
Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus
- PM
- Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN
uusi ikis sarja +35v.
Mielipiteitä uusi ikis sarja +35 olisiko tervetullut.olen tässä pohtinut tälläista sarjaa kun tässä lähestyy kolmeeviittä eikä jaksaisi odotaa
tohon nelkyt sarjaan,tämä sarja toisi todennäköisesti niitäkin pelaajia ketkä käy kisan tai kaksi pelaamassa mukaan lisää.kun en viitsi rahoittaa tota avointasarjaa ja pysyisi toi motivaatio yllä jatkaa tätä hienoa lajia tonne keski-iän paremmalle puolelle,kun tämä sarja ei syö avoimesta sarjasta mitään pois ja ,kun kummikin käydään samoissa kisoissa.tämä sarja voisi toimia samalla tavalla kun muissakin juokkue lajeissa eli +35 40 45 50 sarjat.eli siirto rajat pelaatko esim:+35 sarjassa koko kauden ja jos huomaat,että tulokset riitäisi esim:avoimeen sarjaan mikään ei estisi menemästä sinne pelaamaan mutta esim:jos pelaat avoimessa vaikka kaksi tai kolme kisaa niin sen jälkeen joutuisi pelaamaan avoimessa sarjassa.ja tätä voisi soveltaa näissä muissakin sarjoissa,kun on jo toimiva systeemi muisakin lajeissa.ps:melkein 35.v
- Antero
- Iso ja äänekäs
- Oikea nimi: Antero Erhiö
- Viesti:
Moi.
Tässäpä rohkea kannanotto:
Odota vain seniilisarjaa, kuten muutkin ovat joutuneet odottamaan.
Ihan turhaa tuollainen keinotekoinen sarjoittelu.
Ilmeisesti olet siis 34-vuotias?
Katsoisit asiaa toiselta kantilta. Sinulla on 6 vuotta aikaa treenata ja mennä sitten näyttämään sen ajan seniileille kuka on seniilien seniili.
Tässäpä rohkea kannanotto:
Odota vain seniilisarjaa, kuten muutkin ovat joutuneet odottamaan.
Ihan turhaa tuollainen keinotekoinen sarjoittelu.
Ilmeisesti olet siis 34-vuotias?
Katsoisit asiaa toiselta kantilta. Sinulla on 6 vuotta aikaa treenata ja mennä sitten näyttämään sen ajan seniileille kuka on seniilien seniili.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
- hlehto
- Viestintävastaava
- Oikea nimi: Henry Lehto
- Viesti:
Re: uusi ikis sarja +35v.
Kai sitä voi motivaatio pysyä, vaikkei ihan ensimmäisillä kausilla voittaisikaan?PM kirjoitti:kun en viitsi rahoittaa tota avointasarjaa ja pysyisi toi motivaatio yllä jatkaa tätä hienoa lajia tonne keski-iän paremmalle puolelle,
Ei se motivaatio meikäläisellä ainakaan mihinkään ole lähtenyt.
MORO!
Aloitin lajin 38 vuotiaana, ja pelasin avoimessa sarjassa pari ekaa vuotta.
Olin joka kisassa kymmenen heikoimman joukossa. Sit pääsin seniileihin,ja siinä sarjassa pääsin miltein aina finaali rundille, usein olin jopa kolmen sakissa, ja urani kohokohtana voitin Suokissa yhen kerran.
Nyt on tullut lisää pappoja, ja muut ovat kehittyneet niin paljon, että olen pudonnut keskikastiin, ja vuosi vuodelta alemmas. Finaali paikoista ei puhettakaan.
Eli vähän aikaa sitä voi paistatella huipun tuntumassa. kunnes taas ollaan hännillä, jos ei oo lahjoja ( mulla ei oo ), tai ei viitsi treenata ( olen sellainen ).
Silloin kun mä pääsin ekaa kertaa senioreihin, oli uskomaton sääntö. Piti olla 40 täyttänyt, ennenkuin pääsi pelaamaan seniori sarjaan. Sen vuoden eka SM kisa oli Vaasassa. Kisa pelattiin 28.-29.4, ja mä täytin 29. päivä 40. Joten jouduin pelaamaan sen kisan avoimessa sarjassa, tai olisin, mutta en sitten viittinyt kisaan mennä ollenkaan. Kyllä otti pattiin.
Seuraavana vuonna säännöt muuttuivat samanlaisiksi kuin muissakin lajeissa, että riittää kun täyttää sen vuoden aikana sarjan vaatiman iän.
Ymmärrän kyllä Petri tunteesi, mutta koita tsempata. Ja harjoittele kovaa, koska kun täytät 40, on seniili sarja varmasti aikasten kovaa luokkaa.
Peli iloa kaikille!
-väykkä-
Aloitin lajin 38 vuotiaana, ja pelasin avoimessa sarjassa pari ekaa vuotta.
Olin joka kisassa kymmenen heikoimman joukossa. Sit pääsin seniileihin,ja siinä sarjassa pääsin miltein aina finaali rundille, usein olin jopa kolmen sakissa, ja urani kohokohtana voitin Suokissa yhen kerran.
Nyt on tullut lisää pappoja, ja muut ovat kehittyneet niin paljon, että olen pudonnut keskikastiin, ja vuosi vuodelta alemmas. Finaali paikoista ei puhettakaan.
Eli vähän aikaa sitä voi paistatella huipun tuntumassa. kunnes taas ollaan hännillä, jos ei oo lahjoja ( mulla ei oo ), tai ei viitsi treenata ( olen sellainen ).
Silloin kun mä pääsin ekaa kertaa senioreihin, oli uskomaton sääntö. Piti olla 40 täyttänyt, ennenkuin pääsi pelaamaan seniori sarjaan. Sen vuoden eka SM kisa oli Vaasassa. Kisa pelattiin 28.-29.4, ja mä täytin 29. päivä 40. Joten jouduin pelaamaan sen kisan avoimessa sarjassa, tai olisin, mutta en sitten viittinyt kisaan mennä ollenkaan. Kyllä otti pattiin.
Seuraavana vuonna säännöt muuttuivat samanlaisiksi kuin muissakin lajeissa, että riittää kun täyttää sen vuoden aikana sarjan vaatiman iän.
Ymmärrän kyllä Petri tunteesi, mutta koita tsempata. Ja harjoittele kovaa, koska kun täytät 40, on seniili sarja varmasti aikasten kovaa luokkaa.
Peli iloa kaikille!
-väykkä-
-
frisbeezer
- Oikea nimi: Jussi Meresmaa
- Viesti:
sarjoista...
Tässä hieman taustatietoa pelaajien sarja- ja ikäkysymyksiin:
Tässä lista tällähetkellä maailman top-10 pelaajasta (mukana ikä)
1. Barry Schultz....... rating 1036 (ikä 34)
2. Ken Climo......................1033 (36)
3. Jesper Lundmark............1030 (23)
4. Cameron Todd................1026 (30)
5. Steve Rico......................1025 (25)
6. Mike Randolph.................1025 (30)
7. Micah Dorius...................1023 (31)
8. John E. McCray Jr............1023 (32)
9. Bobby Musick.................1022 (21)
10.Brad Hammock..............1022 (42)
...Eli maailman top-10 keski-ikä on 30,4 vuotta
Maailman Top-50:een mahtuu yli 20 35-vuotiasta tai vanhempaa pelaajaa.
Suomen Top-10
1. Timo Pursio...............1016 (32)
2. Markus Lindewald.......1004 (31)
3. Tommi Vesala............1003 (30)
4. Mikko Laakso.............1002 (36)
5. Sami Loukko...............998 (31)
Suomen Top-5 keski-ikä on 32 vuotta.
Mielestäni golf ja frisbeegolf ovat lajeja, jossa pelaaja saavuttaa "parhaan" ikänsä vasta myöhemmällä iällään (30+). Lajit eivät ole verrattavissa jääkiekkoon tai jalkapalloon fyysisyydeltään, jossa 35-vuotias pelaaja on harvinaisuus. Tällöin pelaajan taitotaso voi olla hyvinkin korkea, mutta fyysiset ominaisuudet ovat rapistuneet liiaksi.
Golfissa kyseessä on myös enemmän "henkisistä" ominaisuuksista, jotka kehittyvät iän myötä.
Oma arvioni on, että frisbeegolfin pelaaja on parhaimmillaan 30-35 -vuotiaana, eikä täten laji tarvitse 35-sarjaa.
-Jussi (26v:)
Tässä lista tällähetkellä maailman top-10 pelaajasta (mukana ikä)
1. Barry Schultz....... rating 1036 (ikä 34)
2. Ken Climo......................1033 (36)
3. Jesper Lundmark............1030 (23)
4. Cameron Todd................1026 (30)
5. Steve Rico......................1025 (25)
6. Mike Randolph.................1025 (30)
7. Micah Dorius...................1023 (31)
8. John E. McCray Jr............1023 (32)
9. Bobby Musick.................1022 (21)
10.Brad Hammock..............1022 (42)
...Eli maailman top-10 keski-ikä on 30,4 vuotta
Maailman Top-50:een mahtuu yli 20 35-vuotiasta tai vanhempaa pelaajaa.
Suomen Top-10
1. Timo Pursio...............1016 (32)
2. Markus Lindewald.......1004 (31)
3. Tommi Vesala............1003 (30)
4. Mikko Laakso.............1002 (36)
5. Sami Loukko...............998 (31)
Suomen Top-5 keski-ikä on 32 vuotta.
Mielestäni golf ja frisbeegolf ovat lajeja, jossa pelaaja saavuttaa "parhaan" ikänsä vasta myöhemmällä iällään (30+). Lajit eivät ole verrattavissa jääkiekkoon tai jalkapalloon fyysisyydeltään, jossa 35-vuotias pelaaja on harvinaisuus. Tällöin pelaajan taitotaso voi olla hyvinkin korkea, mutta fyysiset ominaisuudet ovat rapistuneet liiaksi.
Golfissa kyseessä on myös enemmän "henkisistä" ominaisuuksista, jotka kehittyvät iän myötä.
Oma arvioni on, että frisbeegolfin pelaaja on parhaimmillaan 30-35 -vuotiaana, eikä täten laji tarvitse 35-sarjaa.
-Jussi (26v:)
- uzah
- Oikea nimi: Juuso Ketonen
- Viesti:
hmm tai tuosta voisi vetää toisenlaisen päätelmän että oikeastaan avoin olisikin 27-40v 
junnut ois junnui ja sit ois kypsymättömät hedelmät sarja 18 - 26

junnut ois junnui ja sit ois kypsymättömät hedelmät sarja 18 - 26
Epäonnistunut hyvä heitto on aina parempi kuin onnistunut huono heitto.
http://www.youtube.com/watch?v=BGpzGu9Yp6Y
http://www.youtube.com/watch?v=BGpzGu9Yp6Y