Talvi tulee

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Vastaa Viestiin
Dizzy
huru-ukko
Oikea nimi: Anssi Sahri
Viesti:

Talvi tulee

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Niin

Kohta sitä valkoista juttua alkaa taivaalta tippua, kiekot katoilevat ja kädet jäätyvät.

Jos kumminkin aiot talven läpi kiekkoa heittää, niin tässä linkki, josta saattaa olla paljon apua:
http://www.disclife.com/lt010202.shtml

Varsinkin tuon nauhan kiinnittäminen kiekkoon tuntuu suorastaan nerokkaalta ratkaisulta lumihangissa kahlaamisen sijasta...Jos ja kun joku pääsee kokeilemaan (tai tiesi tämän mennä talvina eikä kenellekkään kertonut ideaa :evil: ) kokemuksia olisi kiva kuulla

-A-
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
Katz
Oikea nimi: Jukka Huuskonen

Re: Talvi tulee

Viesti Kirjoittaja Katz »

Dizzy kirjoitti:Niin
Varsinkin tuon nauhan kiinnittäminen kiekkoon tuntuu suorastaan nerokkaalta ratkaisulta lumihangissa kahlaamisen sijasta...Jos ja kun joku pääsee kokeilemaan (tai tiesi tämän mennä talvina eikä kenellekkään kertonut ideaa :evil: ) kokemuksia olisi kiva kuulla

-A-
Pakkohan tuota oli heti mennä kokeilemaan. Lunta nyt ei tosin ole maassa nimeksikään, mutta ainakin näki minkä verran tuo nauha vaikuttaa lento-ominaisuuksiin.

Itse otin nauhaksi tavallista lahjapakettinarua. Semmoista noin viisi milliä leveätä, ja pituutta taisi lopulta olla noin 2 metriä. Ei muuta kuin teipillä Ace Race-kiekon pohjaan kiinni, ledi vielä perään, kun tuo aurinko oli jo ehtinyt unten maille ja eikun heittämään. Itse en huomannut tuosta nauhasta mitään sanottavaa vaikutusta (ledi varmaan vaikutti enemmän), joten täytyy varmaan lunten tullessa kokeilla ihan oikeastikin. Itse heiton suoritusta tuo naru ei häirinnyt, mutta kokeilin sitä kyllä vain fudiskentällä, joten Meikun pusikoissa saattaa olla hieman erilaista heitellä.

Jos laukussa on 10 kiekkoa ja kaikissa nuo nauhat niin luultavasti suurin ongelma on pitää nuo nauhat tarkertumasta toisiinsa.

Nyt sitten vaan lunta odottelemaan.
Kuva
Katz

Ja huomenna kaikilla Meilahdessa tuo nauhaviritys kokeiltavana. Näkee ainakin onko siitä jotain hyötyä :)

t.Jukka
Kuva
Katz

Re: Talvi tulee

Dizzy kirjoitti:Niin

-A-
Nyt on kokeiltu Meikussa sunnuntaina sekä tänään Talissa (n.20 cm lunta muuten). Olin Määräsen Petrin kanssa viskomassa kiekkoa Talissa ja, kun molemmilla oli naru teipattu kiekkohin niin ei ollu mitään spotteritarvetta kiekkojen löytyessä tuon narun avulla aivan loistavasti.

Viikkokisohin vaan kaikille metri narua kiekkohin ja kierrokset nopeutuu, kun ei tartte etsiskellä niitä kiekkoja jatkuvasti. Hieman tuo naru tuntuu syövän pituutta draiveista, mutta ei mitenkään merkittävästi.

-Jukka
Kuva
Jani
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jukka! Sanoit teipanneesi piuhan kiekon pohjaan. Miten sille käy, kun kiekko jokusen kierroksen pyörähtää lentäessään? Pyörii iloisesti mukana? Saa jouluksi valmiiksi säkkärää pakettinauhaa?
Katz

Jani kirjoitti:Jukka! Sanoit teipanneesi piuhan kiekon pohjaan. Miten sille käy, kun kiekko jokusen kierroksen pyörähtää lentäessään? Pyörii iloisesti mukana? Saa jouluksi valmiiksi säkkärää pakettinauhaa?
Eipä sille juuri mitään käy, hiukan on kierteellä, mutta ei se mitään haittaa. Itse nauha saattaa tietty mennä hieman päästä pyörälle ajan kanssa, mutta tuskin silläkään on hirveesti väliä, kun ei tuota Lahjapaperinarujen Ammattijärjestöä ole vielä perustettu.
Kuva
PM
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN

NARU VIRITYS????????

Viesti Kirjoittaja PM »

Jani kirjoitti:Jukka! Sanoit teipanneesi piuhan kiekon pohjaan. Miten sille käy, kun kiekko jokusen kierroksen pyörähtää lentäessään? Pyörii iloisesti mukana? Saa jouluksi valmiiksi säkkärää pakettinauhaa?
toi nartsa juttu toimi tosi hyvin vai mitä jukka?? JA VOIHAN NOILLA KIVILLÄKIN HEITTÄÄ???????????????
kalle
Oikea nimi: Kalle Kärki

Viesti Kirjoittaja kalle »

olen käynyt kokeilemassa myös tota juttuu ja se toimii käsittämättömän hyvin . kiekot löytyy paremmin ku kesällä! mulla oli siis punasta villalankaa käytössä ja ainoot miinukset mun mielestä oli se että se "takertuu" osuessaan puuhun siis pysäyttää/hidastaa kiekkoa ei siis kertaakaan jääny roikkuu...toinen on se kiekon ulkonäkö lentäessä, ei oo meinaan niin esteettinen/majesteettinen kuin ilman narua...
Heiton pituuteen vaikutuksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata kun en viittiny
jättää yhtään kiekkoo ilman narua kun nekato hävii niin helposti sillai..
toivottavasti karviksen kisoissa saa tulevaisuudessa heittää narujen kanssa, pakollisiks ei sentään kai oo tarvetta.....
nimim. nyt voi treenaa talvellakin draivia ilman et hermo menee ku yli puolet ajasta kuluu kiekkoja etsiessä!:D
PM
Oikea nimi: PETRI MÄÄRÄNEN

Viesti Kirjoittaja PM »

kalle kalle kokeile ihan joulun kunniaksi lahjanartsaa ja ei sit liimaudu puihin eikä muihinkaan turhiin esteisiin?????????????et silai
Dizzy
huru-ukko
Viesti:

Nummelassa pohdittua.

Kuinka tuo pakkanen vaikuttaa kiekon lento-ominaisuuksiin? Tästä tuli puhuttua Nummelan harjulla jokunen hetki, ja enemmistön päätöksellä pakkanen muuttaa kiekkoja alivakaammaksi.

Omat kokemukset tukevat tätä. Valmiiksi jo pikkaisen alivakaa kiekko lähti oikealla ja vauhdilla kun sen kädestään tiputtu (siis kuvainnollisesti yknow )
Jos löytyy mielipiteitä tai jopa kokemuksia suuntaan tai toiseen, niin olisi kiva kuulla

Anssi
Katz

Dizzy kirjoitti:Nummelassa pohdittua.

Kuinka tuo pakkanen vaikuttaa kiekon lento-ominaisuuksiin? Tästä tuli puhuttua Nummelan harjulla jokunen hetki, ja enemmistön päätöksellä pakkanen muuttaa kiekkoja alivakaammaksi.

Omat kokemukset tukevat tätä. Valmiiksi jo pikkaisen alivakaa kiekko lähti oikealla ja vauhdilla kun sen kädestään tiputtu (siis kuvainnollisesti yknow )
Jos löytyy mielipiteitä tai jopa kokemuksia suuntaan tai toiseen, niin olisi kiva kuulla

Anssi
Oma kokemus on, että ainakin pituudesta tuntuu katoavan joku 10-15% , eikä tämä varmaankaan johdu pelkästään lumisesta heittoalustasta. Paksut talvivaatteet saattavat tietty olla tekijä raskaampien talvikenkien ohella.

t.Jukka
Kuva
Dizzy
huru-ukko
Viesti:

Katz kirjoitti: Oma kokemus on, että ainakin pituudesta tuntuu katoavan joku 10-15% , eikä tämä varmaankaan johdu pelkästään lumisesta heittoalustasta. Paksut talvivaatteet saattavat tietty olla tekijä raskaampien talvikenkien ohella.

t.Jukka
Et ole tainnut nähdä Juuson heittävän talvella?

Itse olen hyväksynyt tuon pituuden katoamisen luonnollisena asiana talvella, ja sille löytyy lukuisia loogisia selityksiä.

Sitten katselin Juuson heittoja ja niiden pituuksia :shock:
Juusolle ei kyllä löydy yhtään loogista selitystä.
kalle
Oikea nimi: Kalle Kärki

Viesti Kirjoittaja kalle »

joo mun heitotki on lyhentyny ehkä 5% ja kalu vaikuttaa lyhentyneen huom reilummin...
ei voi olla kyllä vaatteista kiinni kyl mä luulen että kylmässä ilmassa on vaan vähemmän nostetta...
joo juuso on vähän outo ollu aina....sillä on hirvee meisseli pakkasella... :shock: :shock: :shock:
Dizzy
huru-ukko
Viesti:

kalle kirjoitti:joo mun heitotki on lyhentyny ehkä 5% ja kalu vaikuttaa lyhentyneen huom reilummin...
ei voi olla kyllä vaatteista kiinni kyl mä luulen että kylmässä ilmassa on vaan vähemmän nostetta...
joo juuso on vähän outo ollu aina....sillä on hirvee meisseli pakkasella... :shock: :shock: :shock:
Kiitos näistäkin mielikuvista. Mitenköhän tästäkin nyt jatkais....
:-#
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
Rebe
TT Hold'em mestari
Oikea nimi: Renni Honkanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rebe »

kalle kirjoitti:olen käynyt kokeilemassa myös tota juttuu ja se toimii käsittämättömän hyvin . kiekot löytyy paremmin ku kesällä! mulla oli siis punasta villalankaa käytössä ja ainoot miinukset mun mielestä oli se että se "takertuu" osuessaan puuhun siis pysäyttää/hidastaa kiekkoa ei siis kertaakaan jääny roikkuu...toinen on se kiekon ulkonäkö lentäessä, ei oo meinaan niin esteettinen/majesteettinen kuin ilman narua...
Heiton pituuteen vaikutuksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata kun en viittiny
jättää yhtään kiekkoo ilman narua kun nekato hävii niin helposti sillai..
toivottavasti karviksen kisoissa saa tulevaisuudessa heittää narujen kanssa, pakollisiks ei sentään kai oo tarvetta.....
nimim. nyt voi treenaa talvellakin draivia ilman et hermo menee ku yli puolet ajasta kuluu kiekkoja etsiessä!:D
Tästä jutusta on ollut jonkun verran keskustelua tuolla meidän salaisella tallaaja-puolellamme.

Kaikille tiedoksi että tällaisten virittelyjen, eli villalankojen/lahjanarujen, käyttö Tali Ice Bowlissa on sallittua. Tämä näyttäisi nopeuttavan kiekkojen löytymistä Talin runsailta hangilta niin paljon että sallittakoon se yhteisen hyvän nimissä.

-Rebe-
Vastaa Viestiin