STAMINA 2005

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

tikkis
huru-ukko
Oikea nimi: Markus Stigzelius

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Hohoijaa....

Kysymys ei ole alkoholista vaan alaikäisyydestä.

Lähdemme matkaan bussilla, jolla ajelemme ympäri Helsinkiä. Emme halua olla vastuussa alaikäisistä henkilöistä. Ainakaan minä en halua vastata tämän äidille miksi hän jäi Tullisaareen kun muut lähti bussilla muualle.

Onko mielestänne alaikäisten sopivaa olla (herääminen 04.00) klo 05.00 ulkona ja jatkaa sitä noin 22.00----> 17h työpäivä !!!!

Alkoholi tarjoilua on tässä tapahtumassa, koska nautimme sivystyneesti lounaan. Ei se tarkoita ryyppäämistä. Ei Staminan puiteissa tarjotulla alkoholilla tule känniin.

Jo nyt on kymmenen osallistujaa ilmoittaunut olevansa mehulinjalla ja myös heidät huomioidaan.

Johonkin ne rajat laitetaan. Tällä kertaa raja on täysi-ikäisyys.
Dizzy
huru-ukko
Oikea nimi: Anssi Sahri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

tikkis kirjoitti:Hohoijaa....

Kysymys ei ole alkoholista vaan alaikäisyydestä.

Lähdemme matkaan bussilla, jolla ajelemme ympäri Helsinkiä. Emme halua olla vastuussa alaikäisistä henkilöistä. Ainakaan minä en halua vastata tämän äidille miksi hän jäi Tullisaareen kun muut lähti bussilla muualle.

Onko mielestänne alaikäisten sopivaa olla (herääminen 04.00) klo 05.00 ulkona ja jatkaa sitä noin 22.00----> 17h työpäivä !!!!

Alkoholi tarjoilua on tässä tapahtumassa, koska nautimme sivystyneesti lounaan. Ei se tarkoita ryyppäämistä. Ei Staminan puiteissa tarjotulla alkoholilla tule känniin.

Jo nyt on kymmenen osallistujaa ilmoittaunut olevansa mehulinjalla ja myös heidät huomioidaan.

Johonkin ne rajat laitetaan. Tällä kertaa raja on täysi-ikäisyys.
:shock:
Perskules kun oli asiallinen ja asian ytimeen osuva kommentti.
Minä kun hain tästä ketjusta jotain ihan muuta
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
surrapurra
Site Admin
Oikea nimi: Hannu Lappalainen

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

Kiitos Tikkis. Siinä se tuli selkeästi ja jämptisti niinkuin vain pj:ltä voi tulla.

-heh..kirjoitettiin näköjään samaan aikaan taas Anssin kanssa..mä vaan mietin pitempään
vhesso
Oikea nimi: Vesa Hesso

Viesti Kirjoittaja vhesso »

tikkis kirjoitti:Emme halua olla vastuussa alaikäisistä henkilöistä.
Tuollainen syy on ihan ok. Oikeastaan siis kyse onkin siitä, että halutaan taata se, että ne ahkerat ihmiset, jotka jo näkevät suuren vaivan järjestäessään Stamina, voivat Staminassa ottaa rennosti ja nauttia tekemänsä hienon työn hedelmistä ilman paineita/vastuuta junnuista.

Olin lisäksi lukevinani rivien välistä, että Staminasta ei haluta "koko perheen" karnevaalia, vaan Staminaan halutaan hakea "aikuista" tunnelmaa.

Nuo ovat ihan ok tavoitteita. Keinona tavoitteisiin pääsemiseksi käytetään tänä vuonna K-18 -vaatimusta, mikä on varmaan paremman puutteessa ihan ok.

Mutta on keino kyllä aika karkeakin ja ymmärrän hyvin, jos junnut (etenkin 15-17v) vetävät siitä herneen nenäänsä. Nimittäin kyllähän sillä junnuja aika rankasti syrjitään. - Jotakin hyvitystä voisi ihan hyvin junnuille miettiä.
kalle
Oikea nimi: Kalle Kärki

Viesti Kirjoittaja kalle »

ei mun nuoruus mikään huono ollu, eiköhän jokainen nuori oo 14-15v. dokannu, jotku jopa nainu...sitä mä vaan meinasin että mitä siel nyt sit tapahtuu mitä junnut ei kestä nähdä. Et ei viittitä ottaa vastuuta omasta/kavereiden käytöksestä vai ei vaan haluta mitään räkänokkia bileisiin. no vaihdetaan sit "vapaalle". olishan ne nuoret tiellä siinä hommassa.
:roll: :roll: :roll: isoveli valvoo ja punk ei muuten ole kuollut
Eppu
Oikea nimi: Kimmo Parkkinen

Viesti Kirjoittaja Eppu »

Vesa Hesson idea nuorille järjestettävästä tapahtumasta saa varmasti kaikilta Tallajilta henkistä tukea.

Omat resurssini eivät yksinkertaisesti riitä Tali Openin ratasuunnittelun, Staminan järjestämisen ja talkootyön jälkeen erillisiin junioritapahtuman järjestämiseen. Olen tietenkin hengessä mukana, jos junnutapahtuma järjestetään.

Odotankin innolla vastuunkantajien ja järjestäjien ilmoittautumista!!!

Sanottakoon, ettei osa junnuista edes halua pelata toisten junnujen kanssa, joten varsinainen junnutapahtumakaan ei miellytä kaikkia junnuja.

Olemme varmasti jo kantaneet oman kortemme kekoon kaikille avoimien kilpailujen järjestämisessä!!!!!!

Mieleeni nousi kaikenlaista, kun luin K-18 rajan poistamista puoltaneita puheenvuoroja. Huomasin jo pyöritteleväni päätäni ihmetyksestä. Kilpailun järjestämisestä vastuussa olevana henkilönä, joudun ilmoittamaan jyrkästi oman kantani. Vaikka nuoret käyttäisivät päihteitä tai näkevät päihtyneitä, minä en millään tavoin halua olla vastuussa tässä asiassa. Kun en ikänä voi olla vastuussa muiden aikuisten päihteiden käytön soveliaasta määrästä, en myöskään voi taata, etteikö nuoret joutuisi näkemään sellaista, joka ei sovellu heille nähtäväksi.

Vastuulöpinän ulkopuolella voin mainita, että henkilökohtaisesti minulle merkitsee eniten vapautunut ilmapiiri, jonka vain aikuiset voivat tarjota toisilleen. Eipä kukaan junnukaan väitä omia vanhempiaan parhaiksi kavereikseen.

Päätös pitää!
Jani
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kaikessa junioriurheilussa mennään siihen suuntaan, että sekä lapset että valmennus- ja huoltajatehtävissä olevat allekirjoittavat seuran pelisäännöt, joihin kuuluu oleellisena osana sopimus päihteiden käytöstä. Nuoret itse ovat vahvasti sitä mieltä, että vanhemmatkaan eivät saa esimerkiksi turnausreissuilla juopotella. Huoltajien mahdollisesta tupakoinnistakin sovitaan niin, että se tapahtuu jossain muualla kuin futiskentän reunalla.

Kun vanhemmat miettivät sitä, minkä lajin pariin jälkikasvu on hyvä ohjata, on päihteettömyys yksi merkittävä tekijä; tutkimusten mukaanhan urheiluseuroihin kuuluvat lapset käyttävät päihteitä muita enemmän.

Jani, 26,5 tuntia juniorityötä viikossa
Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jani kirjoitti:Kaikessa junioriurheilussa mennään siihen suuntaan, että sekä lapset että valmennus- ja huoltajatehtävissä olevat allekirjoittavat seuran pelisäännöt, joihin kuuluu oleellisena osana sopimus päihteiden käytöstä.
Eikös tämä asia ole jo loppuun käsitelty?
Eppu kertoi jo TD:n arvovallalla kantansa ja asia on sitten niin. Olen muutenkin sitä mieltä, että kaikki hänen perustelunsa ovat olleet kerrassaan loistavia.
Nyt on kyse Staminasta, eikä mistään junioriurheilusta.

Ei millään pahalla, mutta en oikein ymmärrä sellaisia arvostelijoita, jotka eivät itse laita tikkua ristiin järjestelyissä. Hirveä homma tuon Staminan(kin) järjestämisessä ja itse kyllä nostan sekä hattua, että tyydyn niihin ehtoihin jotka järjestelijät asettavat.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Jani

Rautalankaa: Olen Epun kanssa samoilla linjoilla. Mutta jos halutaan järjestää toimintaa nuorille, pitää silloin mainitsemiani asioita miettiä.

Mielestäni on hyvä, että asiasta keskustellaan, eikä pelkästään Staminan osalta. Halusin tuoda vain esille niiden ihmisten näkökulmaa, jotka pikkujamppojen kiekot ostavat, jos ostavat.

Ja edelleenkin kannattaa miettiä, haluaako porukka lajin muuttuvan hengailusta urheiluksi. Kumpaakin laatua meistä löytyy, joten vaikeaa on taatusti kulkea johonkin yhteen suuntaan.
kaasunaamari
Oikea nimi: Niko Alander

Miksi?

Viesti Kirjoittaja kaasunaamari »

Hyvä Jani,En tiedä mitä ajat takaa asialla "muuttuu urheiluksi"?Onko se sitä mitä suurin osa lajeista on tällä hetkellä, eli pakko kilpailla ja olla huipulla tai sit voi...(jätetään nyt sanomatta)!.Eikö se ole ihan ok, et on yleisiä kaikille sopivia kisoja ja junioritoimintaa (minkä tärkeyttä en suinkaan halua väheksyä) ja sitten vanhemmalle kiekkoväelle suunnattu 1 kisa missä voidaan testata "kestävyyttä" ja pitää hauskaa ja nauttia heitttelystä ilman, että se on vain ja ainoastaan totista kilpailua mitä nykyään urheilussa on ihan riittämiin muutenkin?!Pitää olla mahdollisuus nauttia vapaa-ajasta, niin nuorilla kuin vanhemmallakin väellä ilman, että se on väkinäistä ja tuloshakuista repimistä?
-Simonmetsän kiroileva rölli-
Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Moi.

Hyvä pointti Nicce.
Ei kaiken aina tarvitse olla huippu-urheilua.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Jani

Olen epätoivoinen: tähän saakka olen uskonut osaavani joten kuten pistää kirjaimia jonoon, mutta näköjään pystyn jatkuvasti kirjoittamaan tekstiä, jonka viesti kääntyy vastaanottajilla päinvastaiseksi.

Yritän vielä kerran:

Pidän Staminaa huippujuttuna.

Pidän Epun päätöstä ikärajasta hyvänä, sillä Stamina ei ole junioritapahtuma. Ja kuten jo jokin aika sitten mainitsinkin, en nähnyt viime vuonna reissussa yhtään junioria. Siis ikärajaa ilmankin Stamina olisi lähinnä äijien juttu.

Huippu-urheilussa on paljon piirteitä, jotka kuvottavat: doping, valmentajan potkut kahden tappion jälkeen, tappeleminen, totalitaarisuus yhtä asiaa kohtaan ym.

Frisbeegolf on hieno laji, koska siinä on paljon muita asioita kuin voittaminen.

Liikuntatunneillakaan en laske juuri koskaan pisteitä tai maaleja.

Jos ja kun frisbeegolfia joku haluaa kehittää huippu-urheilun suuntaan, se vaatii junioreiden mukaan saamista.

Jos junioreita halutaan lajiin mukaan, on heidän vanhemmilleen kerrottava mm. seuran suhtautumisesta syövytykseen ja juovutukseen.

Tyhjät pullot tiiauspaikoilla ovat sata kertaa suurempi juopottelumainos kuin se, että porukka nappaa pari kaljaa kierroksen aikana.

Tyhjä pullo on kevyempi kantaa kuin täysi.

Lapset ovat paljon herkempiä ottamaan vaikutteita toisten toiminnasta kuin aikuiset.

Tallaajien työ sekä kilpailujen että harrasteliikunnan edistäjänä on hienoa.

On hyvä, että samoissa kilpailuissa on monentasoisia pelaajia, niin rento meininki säilyy.
Eppu
Oikea nimi: Kimmo Parkkinen

Viesti Kirjoittaja Eppu »

Vapaana 13 paikkaa
Fidel
Oikea nimi: Mika Pollari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fidel »

Staminan reittikartta julistaa lopuksi:

Ratakartat julkaistaan lähiaikoina.

Odotamme edelleen mielenkiinnolla :twisted:
mikapollari.com
tikkis
huru-ukko
Oikea nimi: Markus Stigzelius

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Fidel kirjoitti: Ratakartat julkaistaan lähiaikoina.
Hyvää kannattaa odottaa :wink:
Vastaa Viestiin