Kenttää pukkaa

Yleistä friba-läppää.

Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus

Jani
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ai niin:

"Jee, on rankaa olla ukkomies. Jee, it's hard to be a Kalle."
hyzer
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Oliko se viime keväänä kun siellä Nummelassa oli ne kansallisen sarjan kisat? Rata oli mun mielestäkin todella hieno, yksi parhaimmista missä olen pelannut. Moni puolinen, haastava ja kaikinpuolin kiva pelata. Kun Jani sitten ilmoitti radan poistuneen kartalta, oli se kova pettymys.
Mutta jos tää rata on entistäkin parempi, niin kuinka hyvä se onkaan?
Radan sijainti hiekkaperäisessä kangas maastossa takaa nopean kuivumisen aikaisin keväällä, joten kansallista kisaa vaan sinne.
Ja jos saat 18 reikäisen sinne joskus loihdittua, niin SM-kisa anomusta peliin. Olisi todella loistava paikka pelata isojakin kisoja.

-väykkä-
roksa
Oikea nimi: Kaajakari Riku

Viesti Kirjoittaja roksa »

Edelliseen lisäisin Väykälle muistutukseksi että Nurmijärvelläkin oli muistaakseni joskus erittäin pelattavia ja tykättyjä 18-väylän kisoja, miten ois taas anomus - vai joko läks!?
hyzer
Oikea nimi: Jari Väyrynen

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Tiedä niistä. Ei täälläpäin ole ollut pitkään aikaan kisoja. Ja noi vanhat jututhan ovat kovin kuluneita. Nummela olis jotain uutta ja verevää, ja ihan oikeasti loistava kisapaikka.
Viime kesänä kantautui Oulusta kehuja. Rata ja järjestelyt olivat olleet mainiot, joten eiköhän ens kesänä uudestaan kisat sinnepäin.
Kisa hakijoita tuskin liikaa on, jos Talissa pelataan Nordic touria, niin eipä noita kisapaikkoja hirveesti ole.
Kiitos kuitenkin kannustuksesta, sellainen on herkkua nyky maailmassa.

-väykkä-
Erno
Oikea nimi: Erno Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Erno »

Jani, hieno juttu tuo uusi rata. Pitää tulla joskus testaamaan. Voihan siellä 18-väylän kisat järjestää vaikka irtokoreilla. Vaiva on tietysti suurehko, kuten aina.

Väykkä&co., Nurmijärven SM-kisa vuonna 2004 on kirkkaasti yks parhaista kisoista, joissa oon ollut statistina. Toivottavasti jaksatte järkätä sinne jatkossakin kisoja. Mulle riittäis kevyemmälläkin järjestelyllä hoidettu kisa, kunhan pääsis hienolle radalle pelaamaan.

Vaikka suuri osa oululaisista oli välivuoden kannalla tämän vuoden kisan osallistujamäärän takia, haemme TD:n tarmon ansiosta ensi kesälle taas SM-kisaa. Nummelakin kuulostaa kommenttien perusteella mielenkiintoiselta paikalta, ja hakemuksia tuskin liikaa tulee... Takuuhitti Vaasaa, Tammisaarta ja muita unohtamatta. Ja nyt puhuttiin SM-kisoista.
Dizzy
huru-ukko
Oikea nimi: Anssi Sahri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Mä oon kyllä sillee perverssillä tavalla innoissani, että toi Nummelan rata on siellä harjulla. Epäsäännöllisen säännöllisesti sitä edellistä rataa tuli heitettyä, ja toi soraharju on kyllä ihan ykkönen kentän maastona.

Ja joo, kyllä tänne etelään soisi ainakin yhden haastavan puistoradan. Ei taida vaan luonnistua :(

Minäkin kovasti haluaisin päästä sinne Nurmijärvelle SM kisaa heittämään. Kun sitä on väki muutaman vuoden hehkuttaneet, niin saisi sen ainakin loppumaan kokeilemalla.

Jani muuten, sovitaanko että ti ois hyvä sää. Ainaskin tämä paskaa taivaan täydeltä keli verottaisi vähän pelihaluja
Rehellistä kotiinpäinvetoa vuodesta 1974
Jani
Oikea nimi: Jani Nevantausta

Viesti Kirjoittaja Jani »

Joo, kyllä se hyvä keli käy. Ainakin sunnuntaihin saakka näyttäisi olevan mukavia kelejä tiedossa.

Kävin tänään mittaamassa väylät. Niinhän siinä käy, että kun arvioi mittoja omien heittojensa perusteella, tulee luultua liikoja. Siis vähän väylät ovat lyhyempiä kuin lonkalta veikkailin. Mutta mukavia kuitenkin, ja keskipituuskin on tasan sata metriä. Aikas tarkkaan siis Talin väyläpituuksiin verrattava.

Meinasi käydä kiukuttamaan, kun joku liimanäppi kaivurikuski oli tänään jyllännyt yhdellä väylällä. Selvisi kuitenkin, ettei latua ole tarkoitus väylää pitkin vetää. Latupohjaakin on levennetty muutamista kohdista, ja kaatamani puut kaiketi olivat hämänneet kuskia.
Kimmo
Oikea nimi: Kimmo Lindholm

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Täytyy vähän toppuutella, ettei odotusarvot nouse liian korkealle. (Olen Janin kanssa käynyt paikan päällä heilumassa..). Rata ei tietenkään ole vielä täysin valmis. Se on polkaistu pystyyn noin viikossa. Ja niin kuin monet teistä tietävät, niin radan rakentaminen on työläs ja pitkä prosessi. Tällä hetkellä tiiauspaikat ovat vielä "luonnontilassa" ja puita / oksia / hakkuujätettä voi löytyä vähän väyliltä, mutta etenkin niiden vierestä.

Mutta kyllä siitä hyvä tulee! Viikonloppuna tehdään kovasti töitä ja viimeistään keväällä / kesällä kaikki paikat viimeistellään kuntoon. Tunnusomaista alueelle on sen hiekkapitoisuus, osittain pehmeää, osittain kovaa hiekkapintaa. Korkeuseroja löytyy kiitettävästi, eli "vaarana" on se, että kunto nousee niitä mäkiä tallaillessa.. Ylikuntoa voi sitten tasoitella parkkipaikan vieressä sijaitsevassa rahtareiden "tosimies"ruokalassa...

Sekin on hyvää, että "lentokoneliikenne" ei pitäisi nyt häiriintyä, koska lentokenttä sijaitsee vähän kauempana. Toivottavasti myöskään huligaanit eivät löydä paikalle. Hiihtäjät lienee ainoa uhkatekijä talven tullen.. Hypätkää siis ladun yli ja säännöksi voisi ottaa myös sen, että jos kiekko putoaa ladulle, niin se nostetaan siitä pois ja jatketaan ladun vierestä.. Olen itsekin hiihtäjä (..no huh, ei naureta siellä), eli ollessani hiihtolenkillä, niin se joka heittää minua kiekolla, niin heitän sitä takaisin sauvalla! ...Eläkää hyvässä sovussa hiihtäjien kanssa.

Jep ja itse radasta Pääratamestari-Jani olikin laatinut hyvän kuvauksen. Uskoakseni haastetta riittää monessa väylässä ihan riittävästi. Ja alueelle tosiaan mahtuu lisää väyliä, jos vain koreja / sponsoreita saadaan..

Tervetuloa tutustumaan! Hulppea 9.väylä on kokemisen arvoinen..

t. Apulaisratamestari
Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

jkl
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
Poimis
Oikea nimi: Sami Poimala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poimis »

Antero kirjoitti:jkl
:?:
Kivempaa fribaamista - http://fribakaveri.fi
Antero
Iso ja äänekäs
Oikea nimi: Antero Erhiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antero »

Poimis kirjoitti:
Antero kirjoitti:jkl
:?:
Tämä on tulos siitä, ettei pysty poistamaan itse sellaista viestiä, jota ei olisi ikinä pitänyt kirjoittaa...

Eli siis kirjoitin itselleni tyypillisen viestin tyyliin: "Kirjoita ensin, ajattele sitten". (lue hattuilua).
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
surrapurra
Site Admin
Oikea nimi: Hannu Lappalainen

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

Antero kirjoitti: Tämä on tulos siitä, ettei pysty poistamaan itse sellaista viestiä, jota ei olisi ikinä pitänyt kirjoittaa...
Jaahas..sinne oli jäänyt vielä sellainen päälle...nyt pitäis pystyy.
- Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä -
Vastaa Viestiin