Korien tekeminen itse
Valvojat: Mini-Nieminen, Chukie, Hallitus
- Poimis
- Oikea nimi: Sami Poimala
- Viesti:
Korien tekeminen itse
Onko joku tehnyt koreja itse? Minkä kokoista ketjua (stuffin paksuus ja silmukoiden koko) kannattaa käyttää?
Kivempaa fribaamista - http://fribakaveri.fi
- tikkis
- huru-ukko
- Oikea nimi: Markus Stigzelius
Re: Korien tekeminen itse
TT:n omapoika Koritohtori Kalle Kärki on kova askartelee.Poimis kirjoitti:Onko joku tehnyt koreja itse? Minkä kokoista ketjua (stuffin paksuus ja silmukoiden koko) kannattaa käyttää?
Poimis kopilla on hyvää ketjua malliksi.
- Poimis
- Viesti:
ei nyt kerkee kattomaan, pikkujouluristeilylle lähtö ->tikkis kirjoitti: Poimis kopilla on hyvää ketjua malliksi.
-
zaia
- TT:n puheenjohtaja
- Oikea nimi: Saija Lehto
Otan osaa. (Tietääkö joku jotain kauheampaa kuin 24h jumissa työkavereitten kanssa laivalla??)Poimis kirjoitti:ei nyt kerkee kattomaan, pikkujouluristeilylle lähtö ->tikkis kirjoitti: Poimis kopilla on hyvää ketjua malliksi.
- Antero
- Iso ja äänekäs
- Oikea nimi: Antero Erhiö
- Viesti:
Minäkin otan osaa.zaia kirjoitti: Otan osaa. (Tietääkö joku jotain kauheampaa kuin 24h jumissa työkavereitten kanssa laivalla??)
Olen aina vastaavassa tilanteessa laittanut lähtöni ehdoksi sen, että saan oman hytin toiselta puolelta laivaa.
Aina on mennyt läpi ja halutessani olen päässyt pakoon kännisiä työkavereitani omaan hyttiin.
045-132 2935
antero.erhio at gmail.com
International DNF
Sadonkorjuu World Champion 2012
International DNF
- Peikko
- Oikea nimi: Niko Kotsalainen
Koska tähän aikaan vuodesta siellä on ainakin muitten työkavereita älyttömiä laumoja...Jani kirjoitti:On siellä kauheaa ilman työkavereitakin.
+Poimiksen tyylinen absolutistiviherpipertäjä
Stamina 20xx --> Sitä odotellessa!!!
- Antero
- Iso ja äänekäs
- Oikea nimi: Antero Erhiö
- Viesti:
Äläs nyt, siellä hänellä on loistava tilaisuus kokea olevansa (kirjaimellisesti) ainutkertainen...Wowbagger kirjoitti: +Poimiksen tyylinen absolutistiviherpipertäjäNauttii varmasti saman henkisestä laivaseurasta... Ai niin eihän sitä ole...
Tai ehkä hän on päättänyt palata takaisin ruotuun?
045-132 2935
International DNF
International DNF
- Poimis
- Viesti:
Höh, hassuja ootte.
Miksi työkavereita pitäis pästä pakoon?
Enkä edes ollu ainutkertainen.
Ehkäpä mulla on maailman parhaat työkaverit.
Miksi työkavereita pitäis pästä pakoon?
Enkä edes ollu ainutkertainen.
Ehkäpä mulla on maailman parhaat työkaverit.
mun mielestä suomi standardi(eu) ketjuista 5mm pitkälenkkinen on paras. Esim. Jussi Meresmaan myymät frisbeezer1-korit ovat näillä ketjuilla valmistettu (vähän niinku disccatcher kopiot) ja imevät aikas hyvin mun mielestä. Talin uudet sisäketjut on myös tätä vitosen pitkää mallia et voit käydä sielläki ihailemassa.
Aito amerikkalainen 1/5 tuuman puolipitkä on tietenki ainoa oikea, mutta mä en tiiä mistä sellasta edes lähtis hakemaan, et....
Mä tunnen yhen kaverin jolta saa kyseistä eu-ketjua n. euron metrihintaan kolmenkymmenen metrin paketeissa enkä oo mistään kuullu et sais halvemmalla. 18-ketjuisia koreja muistaakseni sillä tekee kaksi.
mut kyl sen kaksnelonen pitää olla, nykypäivänä....
Sit senverran mä voin sanoo että paljoo halvemmaks itte tekeminen ei tuu ja
vaivannäkö on melkoinen.
Jos olet mahd. kiinnostunut vaan treenikorin hankkimisesta halvalla niin mulla vois olla myydä hieno kasaan menevä ruostumattomasta teräksestä tehty härveli.....
Aito amerikkalainen 1/5 tuuman puolipitkä on tietenki ainoa oikea, mutta mä en tiiä mistä sellasta edes lähtis hakemaan, et....
Mä tunnen yhen kaverin jolta saa kyseistä eu-ketjua n. euron metrihintaan kolmenkymmenen metrin paketeissa enkä oo mistään kuullu et sais halvemmalla. 18-ketjuisia koreja muistaakseni sillä tekee kaksi.
mut kyl sen kaksnelonen pitää olla, nykypäivänä....
Sit senverran mä voin sanoo että paljoo halvemmaks itte tekeminen ei tuu ja
vaivannäkö on melkoinen.
Jos olet mahd. kiinnostunut vaan treenikorin hankkimisesta halvalla niin mulla vois olla myydä hieno kasaan menevä ruostumattomasta teräksestä tehty härveli.....
Pistän taas ikäväkyllä mutu-tuntumalla kun en tässä ja nyt vaivaudu tarkistamaan asioiden oikeaa laitaa, mutta näinkin voi pitää keskustelua yllä eli uusimme keväällä testimielessä Hiirosen radan yhteen 10v. vanhaan sähkösinkittyyn koriin ruostuneet ketjut uusiin sähkösinkittyihin (18kpl pätkää/1 kori) ja lyhytlenkkistä ketjua meni yhteensä n. 11m. Hinta oli n. 23€. Kuumasinkityn pitäisi kestää kauemmin mutta Oulun rautakauppojen hyllytavarana sitä ei ollut. Mielestäni ketjun paksuus oli 6mm!? ja samaa se on mielestäni myös Oulun uusissa koreissa joissa ketjun pituus on taasen kylläkin pitkä. Uusien korien läpi menee puttereita huomattavasti enemmän läpi (ketjujen välitse), tämän perusteella pitäisin lyhyttä ketjua parempana.
Morientes!
Kuuden millin ketju ja sähkösinkattu malli ei oo niitä parhaita mun mielestä nimenomaan liukkauden, painavuuden ja sen myötä jäykkyyden vuoksi. Se on näiden ominaisuuksien takia enemmän sylkevä kuin imevä ketju. Siis ketjun tärkein ominaisuus on hidastaa vauhtia eikä siirtää sitä eteenpäin. Vielä tärkeämpää on ketjujen määrä ja sijainti varsinkin jos haluaa vähentää läpimenoilmiötä.
Jos oot Riku joskus hommaamassa lisää ketjua sinne ouluun älä epäröi soittaa mulle, mun kautta saat ketjut puolet halvemmalla, mallista riippumatta.
P.041 5614151
Kuuden millin ketju ja sähkösinkattu malli ei oo niitä parhaita mun mielestä nimenomaan liukkauden, painavuuden ja sen myötä jäykkyyden vuoksi. Se on näiden ominaisuuksien takia enemmän sylkevä kuin imevä ketju. Siis ketjun tärkein ominaisuus on hidastaa vauhtia eikä siirtää sitä eteenpäin. Vielä tärkeämpää on ketjujen määrä ja sijainti varsinkin jos haluaa vähentää läpimenoilmiötä.
Jos oot Riku joskus hommaamassa lisää ketjua sinne ouluun älä epäröi soittaa mulle, mun kautta saat ketjut puolet halvemmalla, mallista riippumatta.
P.041 5614151